zondag 13 juni 2010

Spelletjes



In het Kabinet van de leefgroep van Lennard kwam naar voren dat de kinderen zich een beetje vervelen tijdens de pauzes. Nu gaan de begeleidsters hen daarin wat helpen.

Toen ik dat las besefte ik dat dat vroeger toch heel anders was. Wij speelden allerlei spellen op het plein en er waren dan van die rages. Touwtje springen natuurlijk. Knikkeren maar ook van die handje klap spellen. Oh en ik herinner me die klik-klak-ballen waar ik altijd m'n vingers tussen kreeg. En dan van die slangen die je zo heel hard in de rondte moest draaien voor zo'n soort vuvuzela effect. en dan die elastieken, touwtjes in je handen waar je figuurtjes mee kon maken. Ik kan alleen nog de kop en schotel en de Eifeltoren :). Dan nog alle variaties op tikkertje: anna-maria-koekoek, slingertikkertje, schipper-mag-ik-over-varen.

En inderdaad veel van dit soort dingen zie je niet meer. En nou blijkt toch wel dat de kids behoefte hebben aan iets leuks tijdens de pauzes. We zullen het ze weer moeten leren denk ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten