vrijdag 25 juni 2010

Wat een ander vindt.................

................... moet ie zelf maar weten.

Ik wilde dat het zo gemakkelijk was. Ik wilde dat 'IK' zo gemakkelijk kon denken. Want ik trek me dingen aan, als er iets gebeurd dan trek ik me dat aan en dan ga ik er over lopen piekeren. Het ergste is het wanneer ik denk dat ik een guitige opmerking maak maar dat die niet echt aankomt. Een voorbeeld:

De kinderen op school mochten blijven slapen en dat werd een ferme discussie onder enkele ouders. Want ze zouden in tentjes slapen. 10 tot 12 jarigen wel te verstaan. Op de vraag waar de juffen zouden slapen was het antwoord dat zij in de klas zouden liggen en zich dus niet al te veel bezig zouden houden met toezicht die nacht. Dus picture this: de kinderen slapen in tentjes, zowel jongens als meisjes. Niet gemengd in de tentjes overigens. Zonder toezicht dus. Het geheel werd nogal aangedikt en toen ik opperde dat men dan maar voor condooms moest zorgen vielen 6 monden bijna open.

Op zo'n moment kan ik wel door de grond zakken. Ik probeer nog uit te leggen dat ik een grapje maak en dat ik natuurlijk niet verwacht dat 10 en 12 jarigen al ............... nou ja, komaan zeg. Ik voelde me echt een buitenstaander. En wanneer ik me een buitenstaander voel dan voel ik me ook direkt een Hollander. En dat staat weer gelijk aan een ferme afwijzing. En dus lig ik er weer nachten van wakker. Ik pijnig mijzelf over wat ik had kunnen doen of had moeten zeggen.

Dit is iets waar ik al 11 jaar mee worstel. De ene maand ben ik sterk en kan het me niets schelen maar er zijn vele maanden, weken, dagen dat ik mij een ongelofelijke buitenbeen voel. Het liefst van al zou ik dan verhuizen. Naar Rotterdam of zo, een plek waar ik gewoon m'n mond kan opendoen zonder het gevoel te hebben dat mijn woorden worden gewikt en gewogen. Ware het niet dat mijn kinders dan weer buitenbeentjes worden. Zij zijn immers door en door Vlamingen, overigens wel Vlamingen met Hollandse humor maar door hun tongval wordt dat op de één of andere manier toch beter aanvaard. Misschien ligt daar de oplossing wel en moet ik dus gewoon op Vlaamse Les!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten