dinsdag 18 mei 2010

U heeft de rekening niet betaald!

"Het lijkt hier GVD wel Amsterdam" foetert de hubs als ie thuiskomt en de grijze bak on-geleegd op de oprit staat.  (de vuilophaal in Amsterdam heeft de afgelopen weken stilgelegen vanwege loonconflicten tussen de bonden en de gemeente)

Een snelle blik in de rest van de straat leert al snel dat de vuilophaal wel geweest is maar dat ie onze bak dus niet heeft geleegd.

"Jij gooit 'm ook altijd veel te vol" Ik doe nog maar eens een nuttige duit in het zakje. 

Super vervelend want met een gezin van 6 dan ontstaat er een hoop vuilnis en nu kunnen we daarmee dus geen kant op. De hubs klimt in "de pen" en schrijft een mail aan de gemeente. Al snel komt het verdict. Rekening niet betaald. 


Aaaaarrrrrrggg. van wanneer die rekening was weet ik niet en ook niet of we een herinnering hebben gekregen. En dat laatste hebben we ook nog niet want de volgende ochtend ligt er een brief van de Ivarem in de bus. Herinnering!! Als we deze herinnering niet binnen de gestelde termijn betalen zullen ze niet langer instaan voor het ophalen van het huisvuil. Erm nee, dat hebben we gemerkt. 

De hubs foetert weer. En pakt de telefoon om de Ivarem te bellen. Ze hebben dus niet eens afgewacht of we wel of niet de herinnering zouden betalen alvorens (NIET) in actie te springen. De hubs stuit op een onverbiddelijke "klepBep" die alleen maar kan zeggen dat wij onze rekening niet hebben betaald.

"Maar we kregen de herinnering pas vandaag en u heeft gisteren de sanctie al voltrokken"
"Maar u heeft de rekening niet betaald"
"Dat weet ik mevrouw maar u neemt maatregelen alvorens ons te waarschuwen of ons de mogelijkheid te bieden om de rekening alsnog te betalen"
"Maar u heeft de rekening niet betaald"
"Als ik die herinnering krijg dan heb ik toch eerst de mogelijkheid om die binnen de gestelde termijn te betalen alvorens er sancties plaatsvinden?"
"Maar u heeft de rekening niet betaald"

Langzaam zie ik de hubs roodpaars worden en het is maar goed dat 'Bep" niet achter een loketje zit want ik denk dat ik niet voor de gevolgen zou hebben kunnen instaan. Nog voordat ie uitbarst haakt de hubs in.

En dus staat/ligt ons pad deze woensdag vol: een grijze rolcontainer (tot aan de nok toe gevuld) omringt door enkele 'piekzakken' en (joepie) het is ook nog PMD dus daarvan liggen er ook nog een paar zakken. Ik zal blij zijn als die rotzooi weg is. Ons huishouden heeft zo al veel weg van dat van Jan Steen maar deze aanblik maakt het er niet echt beter op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten