donderdag 5 augustus 2010

Vandaag zei 'ie' het zomaar.

"Het huis is zo lekker opgeruimd!"

En hij heeft gelijk want zo is het! En ik heb ook nog gewoon tijd om achter de pc te zitten, tv te kijken, te lezen en te prutsen .................................

Ik heb een moeder die werkelijk een perfecte huisvrouw is. De scharen liggen altijd waar ze horen te liggen, kledingkasten zien eruit zoals de rekken bij de 'Pieces' Kortom, ze is zoals het hoort. Mijn kamer was vroeger al vreselijk en ik heb het huishouden nooit onder de knie gekregen. Met een gezin van 6 + hond + kat + rat is dat niet echt fijn. Maar ik weet nu waar 't 'm in zit. Geen routines. Ik rommelde maar wat. Deed dan eens dit, dan eens dat.Als ik nog maar aan schoonmaken dacht dan werd ik al moe. Dus als er bezoek 'dregde' dan was het paniek. Dan moest alles wijken en moest ik als een witte tornado door het huis jagen om het allemaal optijd schoon en proper te krijgen.

Op vakantie las ik de flair, ik lees anders NOOIT de flair. Daarin stond een artikel over FlyLady en ik kwam thuis en begon er gewoon aan. Kleine stapjes, mezelf een routine aan lerend. Dag in dag uit gewoon beginnen en doen. Niet te perfectionistisch en vooral geen paniek. En ik heb nog steeds tijd voor mezelf, ik heb zelfs het idee dat ik nog meer tijd heb.

Mijn toilet is schoon, de badkamers zijn altijd opgeruimd en er kunnen mensen blijven logeren zonder dat ik me vervelend hoef te voelen, kledingkasten zijn netjes, keuken is altijd opgeruimd.

Ik ben trots op hoe het er nu bij ligt en eindelijk begrijp ik waarom mijn moeder het wel voor elkaar kreeg en ik niet. Routines is 'the magical word'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten