woensdag 3 maart 2010

Bijnamen

Hebben wij ook bijnamen voor onze kinderen? Er werd een stokje doorgegeven (zoals ze dat geloof ik noemen)  door Annava  en Tante Hilde Om heel eerlijk te zeggen gebruik ik er maar een paar en sommigen zijn voor allen dezelfde: schat, poepie (niet in het openbaar omdat een ieder daar zich rot voor schaamt) lekker ding, laiverd.

Karlijn:
Karre,
Meis (Eigenlijk is ze al zo groot voor nog een bijnaam)

Piene:
Pien,
PieneMuis

Olav:
Lavke,
Adje (van Adje Onis= een vrije vertaling van adonis)

Lennard:
Lenny,
Lennyboy,
Kado, Kadoke (Hij was een volledige verrassing voor ons toen hij zich aankondigde, ongeplanned maar niet onbemind zullen we maarzeggen)

Alleen voor Olav en Lennard:
Manneke,
Kerel,
Ventje
 en als ze niet willen opschieten noem ik ze 'Flipsen'.



Wat nog het ergste van al is dat als ik er ééntje roep ik altijd steevast bij de verkeerde begin en dan de hele trits af moet totdat ik bij de juiste naam ben. dit gebeurt me vooral als het gaat om opdrachte in de trant van:
Karlijn nee Piene nee Olav uh nee Lennard je schoenen opruimen graag! De kinderen vinden dat onbegrijpelijk en vinden dat een duidelijke aanwijzing van 'slecht'moederschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten