dinsdag 23 maart 2010

Ik bemoei me er niet zo mee!

Wat is dat toch? Van die ouders die meegaan als het 'ik maak het uit' gesprek gaat plaatsvinden. Ik heb het nu al een paar keer gezien en ik begrijp daar echt niks van. Ik begrijp de kids niet: ik bedoel ik had toch echt de hulp van mijn moeder niet nodig als ik in een dergelijke omstandigheid verkeerde. Maar ook de ouders begrijp ik niet. Natuurlijk hebben onze dochters het van beide kanten mee gemaakt. Zijn ze zowel de verliezer als de winnaar (voorzover je daarover kunt praten) geweest maar nooit echt NOOIT heb ik me daarmee bemoeit. Dat willen ze gelukkig ook niet.

Wat gaan die ouders doen? Mee op sollicitatiegesprek? Het huwelijksaanzoek orchestreren? Aanwijzingen geven als er een kinderwens is?? Hallo het is de bedoeling dat we kinderen 'opvoeden' en ze een beetje wegwijs maken maar het merendeel van de ervaringen zullen ze toch echt zelf moeten 'opdoen'. En of we het nou willen of niet ze zullen niet altijd gelukkig zijn.

Maar da's leven niewaar?

1 opmerking:

  1. Da's 't leven inderdaad. Ik ben vroeger toch ook nooit zo verpamperd geweest en ik ga dat met mijn kindjes ook niet doen

    BeantwoordenVerwijderen