vrijdag 12 februari 2010

Didactische test

En wat hebben we nu geleerd?
Dat we nog steeds bij af staan en dat we echt niet weten wat het beste is voor ons kind. Besluiteloos en in verwarring noemen ze dat. Gisteren heeft Olav een twee uur durende didactische test ondergaan. Daaruit blijkt dat hij een uitzonderlijk hoog ruimtelijk inzicht heeft. daarnaast heeft hij matig gescoord op de rekentesten. Maar daarin heeft hij gewoon veel slordigheidsfouten gemaakt. Hij rekent volledig uit zijn hoofd en zonder tussenstappen en schrijft dus niet in klad. Hierdoor maakt hij foutjes en schrijft hij 8.750 ipv 8.850 enzovoorts. er is duidelijk te zien dat hij capaciteiten heeft maar door deze slordigheidsfouten geeft zijn test een vertekend beeld. Duidelijk is wel dat hij snel verveeld raakt. na afloop concludeerde het CBO dan ook dat hij zeker capaciteiten heeft maar dat de test dit nu niet goed laat zien. Ze zou adviseren om hem meer te laten doen met verddiepings- rekenwerk. Vooral op het gebied van cijferen, metend rekenen en bijvoorbeeld maten is hij al voldoende getrained en zou hij echt niet meer mee moeten hoeven doen met de voor hem saaie herhalings oefeningen. al met al hebben we na het gesprek besloten dat het CBO contact gaat opnemen met zijn zorgjuf omdat zij misschien een ingang zou kunnen krijgen bij meester zodat Olav een andere aanpak kan krijgen. we zijn dus nog even ver als waar we stonden. En jammer genoeg geeft de didactische test niet voldoende weer dat Olav in staat zou zijn om dit jaar verder te skippen want dat zou natuurlijk DE droom oplossing zijn geweest.

Wordt Vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten