dinsdag 17 november 2009

OMG mijn moeder is een Geek!!!!!

Tien jaar geleden kregen wij zo'n beetje onze eerste PC (nadat ik een comodore 64 had gehad en ik het tennisspel kon 'programeren' op een cassette bandje!) Regelmatig hing ik met m'n broer aan de telefoon om te horen wat ik nu weer fout deed en hoe ik dat ding weer aan de praat kon krijgen.Ik was er van overtuigd dat ik op de hoogte moest blijven. Ik had in die tijd een vriendin die een zoon had en als hij problemen had met z'n pc dan was 't van "Jij kunt me toch nergens mee helpen" (ziet je de bij behorende rollende ogen en het afwijzende gezicht ook voor je?) En DAT wilde ik dus niet!  En dus ging ik online. Van het één kwam het ander. Ik kwam op fora, sprak met mensen van over de hele wereld. Door mijn grafische interesses kwam ik in contact met een nieuwe wereld. De wereld van Web 2.0. Dit is een soort van verzamelnaam van alles wat er binnen het www is veranderd in de laatste jaren. Het heeft een grafische component waarmee vooral de logo's en de websites van de afgelopen jaren enorm zijn beïnvloed. Maar naast deze veranderingen waren vooral de 'nieuwe media' een enorme vooruitgang in hoe men het internet ging gebruiken. Begrijp je nog niet wat ik bedoel?? We gebruiken het web dagelijks om foto's te delen, om informatie te zoeken. Om informatie te geven. Om met elkaar te communiceren om 'dit' moment. Web 2.0 heeft het leven zo veranderd dat je dagelijks in contact kunt komen met mensen van over de hele wereld.  Denk je nu nog steeds wat zit dat mens nu te baselen en waar gaat dit nou over??  'FILPMJE' dan maar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten