vrijdag 13 november 2009

Vrijdag de dertiende!!!!


Ik sta fluitend op en als mijn 'blakende' echtgenoot thuis komt van zijn night-shift wens ik hem een rustige slaap toe. De kinderen lopen zingend door het huis en zijn blij mij te zien. Vol energie pakken ze hun kleding en kleden zich aan zonder morren. Smullend eten zij het heerlijke onbijt en één voor één vertrekken ze vol vertrouwen en met zin in weer een nieuwe schooldag naar school ............................... Ik haat die Nutella-reclame!!!


Ik sta op om Piene naar het station te brengen maar ze ligt met een 'ik heb zo'n pijn in mijn buik' gezicht op de bank. Ik ben niet zeker of die griep-vaccinatie een goed idee was. Echtgenoot stapt inmiddels ook het huis binnen met wallen onder z'n ogen waarover ie struikelt en hij wil alleen maar naar bed. Die night-shifts zijn vreselijk iedere week. Inmiddels wil andere dochter-lief wel even naar de bus gebracht worden want het regent (en ik kan haar nooit brengen vanwege het feit dat ik Piene altijd naar het station moet taxiën en dus voel ik me schuldig). Intussen probeer ik de jongens uit bed te krijgen. Olav is nog niet zo'n probleem maar bij Lennard moet ik toch zon' beetje 6 keer roepen voordat ie opstaat en met een gezicht als 'grumpy' naast z'n broer op de bank gaat zitten. Ik schuif ze ieder een bak cornflakes toe en geef ze snel hun stapel kleding terwijl Karlijn aan het mopperen is dat ze haar schoenen niet kan vinden en dat we moeten opschieten .................... Ik glip in m'n jas en we rijden snel richting bushalte, daar aangekomen blijkt dat we te laat zijn en moeten doorrijden naar school ................... Karlijn belt de jongens om hen aan te sporen zodat ze wel op tijd zijn om naar school te gaan. Als ik éénmaal weer thuis ben loopt Berend als een zombie de jongens te helpen en ik zie aan Lennard's gezicht op 'donder en onweer' dat het er het één en ander is voorgevallen maar ik wil het NIET weten. Het helpt als ik beloof dat we voor de lunch knakworstjes eten (YaY leve meneer Zwan). Terwijl Olav nog mompelt dat ie eigenlijk helemaal niet van worstjes houdt gaan ze op weg......................... 


Gewapend met een boterham met Nutella en een kop koffie verschans ik me achter de PC en denk ik moet een blog-post schrijven maar waarover ...........................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten