maandag 30 november 2009

Breke-Been-Piet


Ga ik naar bed staan daar 'inene' twee schoenen. Mèt appel èn zout (gestooid over de schoen want anders eet het paard mijn schoen op: aldus Lennard). Wist ik veel dat ze die "gezet" hadden. Was ook duidelijk NIET de afspraak. Alleen in het weekeinde :) Het is hier in het Vlaamse ook niet echt de gewoonte om iedere keer je schoen te zetten dus mama heeft een duidelijke afspraak met de Sint. Door de week vult ie schoenen in Nederland en alleen, ik herhaal ALLEEN in het weekeinde heeft ie zin om naar het Zuiden te komen. En zo gebeurd het al jaren. Tot op vandaag dus. Een doordeweekse dinsdag. En daar staan ze ..................
En ik heb niks in huis. Alleen een banaan witte boterhammen en een blik worstjes. Wat nu??
Al snel komt de Smart-Ass-Piet met een idee.

En Lennard en Olav vonden de volgende morgen een brief naast hun schoen............

Lieve Olav en Lennard,

Was ik toch wel helemaal naar jullie huis gereden om jullie eens te verrassen met een prachtig kado!!
Struikel ik vlak voor jullie huis over een klein kiezeltje ............... hele kado aan gruzelementen. Niks van over! Het was te laat (of te vroeg) om nog terug ter rijden en nieuwe te brengen.
Dus daarom niks in jullie schoen.

Sorry,
Breke-Been-Piet
(niks zeggen tegen de Sint hoor want hij weet dit niet. Ik zal het snel goedmaken!)

Lennard vond het zielig voor de Breke-Been-Piet en hoopt dat ie niks gebroken heeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten